حاج قاسم سلیمانی و فتح اربیل


خبرنگار از مسعودبارزانی می پرسد ما می دانیم که اربیل بدست داعش درحال سقوط بود چه اتفاقی افتادکه داعش نتوانست واردشهرشود؟

مسعود بارزانی درجواب میگوید بله همه می دانندکه داعش به دروازه های اربیل رسیده بود وبیم آن میرفت که شهر عنقریب اشغال شود بارزانی میگوید من پس ازحمله داعش با امریکاییها ترکها انگلیس فرانسه وحتی عربستان تماس گرفتم که همه مقامات این کشورها درجواب گفتند که فعلا هیچ کمکی نمی توانند بکنند بارزانی میگوید من فورا بامقامات ایرانی تماس گرفتم وبه آنها صریحا گفتم که شهر درحال سقوط است اگر نمیتوانید کمکی کنید ما شهر راتخلیه میکنیم لذا مقامات ایرانی فوراشماره تماس قاسم سلیمانی رابمن دادند وگفتند حاج قاسم نماینده تام الختیار ما درامور مبارزه باداعش است لذافورا با حاج قاسم تماس گرفتم واوضاع را دقیقا شرح دادم حاج قاسم به من گفت من فرداصبح بعدازنمازصبح اربیل هستم به اوگفتم فردا دیراست همین حالا بیایید حاجی گفت کاک مسعود فقط امشب شهر را نگهدار بارزانی درادامه میگوید فرداصبح حاج قاسم درفرودگاه اربیل بودمن به استقبالش رفتم حاجی با۵۰نفرازنیروهای مخصوصش آمده بود آنها سریعا به محل درگیری رفتند ونیروهای پیشمرگه راسازماندهی دوباره کردند ودرعرض چند ساعت ورق به نفع مابرگشت درضمن کمکهای تسلیحاتی ایران نیز برای ما رسید.

بارزانی می گویدحاج قاسم چند نفر از نیروهایش راجهت مشاوره نظامی دراربیل گذاشت وخودش به کربلا بازگشت بارزانی میگوید ما بعدها یک فرمانده داعش را اسیر کردیم و از او پرسیدیم چگونه شد شما که درحال فتح اربیل بودید بیکباره عقب نشستید این اسیرداعشی به ما گفت نفوذیهای ما در اربیل به ما خبردادند قاسم سلیمانی دراربیل است لذاروحیه افراد ما به هم ریخت و عقب نشستیم.

[ شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۲۲ ق.ظ ] [ امیرمحمد ولیان ]
[ ۰نظر ]
نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
*****

ابزار وبلاگ و سایت